Toimimme kansainvälisen energiakansalaisuutta tutkivan GRETA-hankkeen viestintä- ja vuorovaikutuskumppanina.
Autoimme Y-säätiötä jakamaan parhaat oppinsa kansainvälisille seuraajilleen kirjan ja keskustelujen muodossa.
Aalto-yliopiston kemian tekniikan korkeakoulu päätti kohottaa profiiliaan ja lisätä alan houkuttelevuutta opiskeluvalintaa pohtivien nuorten keskuudessa luovalla kampanjalla.
Toimme sosiaalialan todellisuuden helposti ymmärrettäväksi monikanavaisen kampanjan ja dystooppisen tosi-tv:n avulla.
Kun ympäristöministeriö valmisteli luonnon monimuotoisuusstrategiaa, se halusi kerätä suomalaisten näkemyksiä monimuotoisuudesta. Syntyi Luontoraati.
Olemme auttaneet Varmaa muun muassa konseptoimaan työkykyjohtamisen sisältöjä ja valmentaneet asiantuntijoita viestimään työstään.
Loimme Musiikki & Media -tapahtumalle brändistrategian ja loimme monimuotoisuutta henkivän ja helposti hyödynnettävän ilmeen tapahtumalle.
Energia-alan yhteisellä olennaisuusanalyysillä ja vastuullisuuslinjauksilla loimme jaetun käsityksen siitä, mihin keskittyä energia-alan kestävän kehityksen edistämisessä.
Pitkän yhteistyön aikana olemme auttaneet Lukea tarjoamaan ymmärrettävää ja kiinnostavaa tietoa yhteiskunnalliseen keskusteluun ja päätöksentekoon.
Tuimme ulkoministeriötä strategiatyön viestinnässä ja vastasimme siitä, että suomalaiset asiantuntijat tutkijoista yrityksiin pääsivät vaikuttamaan strategian tavoitteisiin ja toimenpiteisiin.
Millaista on eriarvoisuus nyky-Suomessa, ja millaiset mekanismit tuottavat sitä? Päättäjille ja asiantuntijoille tuottamamme mestarikurssit paketoivat tutkimustietoa helposti ymmärrettävään ja hyödynnettävään muotoon.
Autoimme ministeriöitä varmistamaan, että vuorovaikutus sidosryhmien kanssa toimii ja että valmistelu saa ansaitsemaansa näkyvyyttä.
The Finnish government set itself the goal of making Finland a pioneer in the circular economy. However, changing the economic system is such a big thing that it doesn’t happen through mere political decisions. We helped ministries ensure that interaction with stakeholders works and that the preparation gets the visibility it deserves.
Finland is on its way towards carbon neutrality. In order to achieve this ambitious goal, information is needed on whether or not emissions are being reduced at the desired rate. We condensed emission data into impactful text and images. This way, we could stimulate debate in both parliament and social media.
Tiivistimme päästödatan puhuttelevaksi tekstiksi ja kuviksi. Näin viritimme keskustelua sekä eduskunnassa että somessa.
Cosmetics company Lumene turned 50 and wanted to make sustainability the theme of its anniversary. The company had already been engaged in sustainability for a long time, but now it was time for something new: there had been little outward communication about sustainability before.
Kosmetiikkayhtiö Lumene täytti 50 vuotta ja halusi nostaa juhlavuoden teemaksi vastuullisuuden. Yhtiö oli tehnyt jo pitkään vastuullisia tekoja, mutta oli nyt uuden edessä: se ei ollut aiemmin viestinyt vastuullisuudesta juurikaan ulospäin.
Pro-tukipiste tukee seksi- ja erotiikka-aloilla toimivia ihmisiä sekä ihmiskaupan uhreja ja puolustaa heidän ihmisoikeuksiaan. Järjestö halusi 30-vuotisjuhlavuotensa kunniaksi kääntää kaikki viestintänsä peruskivet.
Pro-tukipiste supports people working in the sex and erotic sectors, as well as victims of human trafficking, and defends their human rights. In honour of its 30th anniversary, the organisation wanted to revisit the cornerstones of all its communication.
Asiantuntijoiden viestintäkoulutus ei tarkoita enää yksittäisiä Twitter-seminaareja, vaan valmennusohjelmia. Viestintätaitojen lisäksi valmennuksessa kasvavat itseluottamus ja uskallus viestiä.
Communication training for experts no longer means individual Twitter seminars, but coaching programs. In addition to communication skills, coaching increases the participants’ self-confidence and courage to communicate.
Päijät-Sote brings together the Päijät-Häme region’s social welfare and healthcare services and makes it easier to find the services. We’ve been working with Päijät-Sote as a strategic communication partner from the very beginning of the journey, helping them think and do.
Päijät-Sote kokoaa yhteen Päijät-Hämeen alueen sosiaali- ja terveyspalvelut ja helpottaa palvelujen löytämistä. Olemme kulkeneet Päijät-Soten matkassa alusta saakka strategisena viestinnän kumppanina, tekijänä ja ajattelun apuna.
Hyvät päätökset vaativat jatkuvaa keskustelua yhteiskunnan eri toimijoiden kesken. Työ- ja elinkeinoministeriö ryhtyi kehittämään yhteistyötään sidosryhmiensä kanssa ja nosti vuoropuhelun kaiken tekemisen ytimeen.
Good decisions require constant dialogue between different actors in society. The Ministry of Economic Affairs and Employment set out to develop its cooperation with its stakeholders and put dialogue at the heart of all their activities.
SOSTE kokoaa yhteen sosiaali- ja terveysjärjestöjä rakentamaan sosiaalisen hyvinvoinnin ja terveyden edellytyksiä, osallistumismahdollisuuksia sekä oikeudenmukaista ja vastuullista yhteiskuntaa. Autoimme SOSTEa tekemään vaikuttavaa ja puhuttelevaa visuaalista viestintää.
Autamme asiakkaitamme kuuntelemaan sidosryhmiään virtuaalisten työpajojen, keskustelutilaisuuksien ja seminaarien avulla. Virtuaalitilaisuuden onnistuminen ei ole kiinni teknisestä alustasta tai työkaluista, vaan huolellisesta suunnittelusta, tarkasta osallistujien ja puhujien ohjeistamisesta ja ammattitaitoisesta fasilitoinnista.
We help our clients listen to their stakeholders through virtual workshops, discussions and seminars. A virtual event’s success isn’t dependent on the technical platform or tools, but on thorough planning, careful instruction of participants and speakers, and professional facilitation.
Communication design is anything but marketing and advertising. It’s used to define the purpose of a company or project’s existence and the basis of communication. We helped Lignosphere, which aims to transform from a research project into a business, to encapsulate its unique value into a strategically and visually convincing form.
Viestinnän suunnittelu on kaikkea muuta kuin markkinointia ja mainontaa. Sen avulla määritetään yrityksen tai hankkeen olemassaolon tarkoitus ja viestinnän perusta. Autoimme tutkimushankkeesta liiketoimintaan tähtävää LignoSphereä kiteyttämään uniikin arvonsa strategisesti ja visuaalisesti vakuuttavaksi kokonaisuudeksi.
Suunnittelu- ja konsultointialan toimialajärjestö SKOL ry nosti alan tulevat osaajat parrasvaloihin uudistetussa Vuoden nuori konsultti -kilpailussaan. Nuorille osaajille räätälöity esiintymiskoulutusvideo tuki heidän viestintätaitojensa kehitystä, ja kilpailijoiden esittelyvideot nostivat kisan alan puheenaiheeksi somessa.
Back in October 2017, Esko Valtaoja was still the only well-known researcher in Finland. So, we decided it was time to introduce people to some new names.
Vielä vuoden 2017 lokakuussa Esko Valtaoja oli Suomen ainoa tunnettu tutkija. Oli siis aika laittaa nimilista uusiksi.
Research project communication
Onneksi on joku communication campaign
Youth in the Media City online publication
Participation and interaction development projects
Social media training for researchers and experts
Rethinking Health Care symposium’s media communication
Strategic communication partnership
Four Myths About the Technology Industry pamphlet
Strategic communication partnership
Vaikuta ja vaikutu! interaction training sessions
Posti wanted to encourage social debate on the environmental effects of online shopping. We helped them by creating a campaign.
Posti halusi herättää yhteiskunnallista keskustelua verkkokaupan ympäristövaikutuksista. Autoimme heitä luomalla kampanjan.
THL IMPACT boot camp for impactful information visualisation
Transformation of Work Master Class
Humanisti jalustalle (Humanist on a Pedestal) campaign
Survey of research communication
A book: A Home of Your Own
Interaction events
Video: How to cool down a quantum bit?
The Builders of the Century challenge competition
Strategic communication partnership
Helsinki Challenge