Kansainvälinen GRETA-hanke tutkii energiakansalaisuutta, eli sitä miten jokainen meistä voi arjessaan edistää kestäviä energiavalintoja. Koska hanke viestii tärkeästä aiheesta suurelle yleisölle, haluttiin viestintään mukaan iloa ja leikkisyyttä.
Kohtuuhintaiselle vuokra-asumiselle on yhteiskunnassa huutava tarve. Pienituloisille asuntoja vuokraava ja rakentava Y-Säätiö päätti jakaa parhaat oppinsa kansainvälisille seuraajilleen kirjan ja keskustelujen muodossa.
Monet tulevaisuuden suurimmista ilmastonmuutokseen ja kestävään kehitykseen liittyvistä haasteista ratkotaan kemian tekniikalla. Silti oppiaine ei ole nuorten hakukohteiden kärjessä. Aalto-yliopiston kemian tekniikan korkeakoulu päätti kohottaa profiiliaan ja […]
Luontokadon pysäyttämiseksi tarvitaan koko yhteiskunnan panos. Ympäristöministeriö valmisteli luonnon monimuotoisuusstrategiaa, jonka tavoitteena on pysäyttää luontokato ja kääntää kehitys elpymisuralle. Valmistelua tukemaan ministeriö halusi kerätä keskustellen tavallisten suomalaisten […]
Asiakkaan nimi: Energiateollisuus ryToteutuksen ajankohta: kevät 2022 Miksi työ tehtiin? Ilmastonmuutoksen ja energiakriisin aikakaudella energia-alan kestävän kehityksen edistäminen on kriittistä koko yhteiskunnan toiminnan kannalta. Vastuullisuustyötä on tehty […]
Afrikan taloudellinen ja poliittinen merkitys on yhä suurempi joten hallitus päätti laatia Suomelle Afrikka-strategian. Tuimme ulkoministeriötä strategiatyön viestinnässä ja vastasimme siitä, että suomalaiset asiantuntijat tutkijoista yrityksiin pääsivät vaikuttamaan strategian tavoitteisiin ja toimenpiteisiin.
Suomen hallitus asetti tavoitteekseen tehdä Suomesta kiertotalouden edelläkävijä. Talousjärjestelmän muutos on kuitenkin niin iso asia, ettei se tapahdu pelkin poliittisin päätöksin. Autoimme ministeriöitä varmistamaan, että vuorovaikutus sidosryhmien kanssa toimii ja että valmistelu saa ansaitsemaansa näkyvyyttä.
Suomi on matkalla kohti hiilineutraaliutta. Kovan tavoitteen saavuttamiseksi tarvitaan tietoa siitä, vähenevätkö päästöt halutulla tahdilla vai eivät. Tiivistimme päästödatan puhuttelevaksi tekstiksi ja kuviksi. Näin viritimme keskustelua sekä eduskunnassa että somessa.
Kosmetiikkayhtiö Lumene täytti 50 vuotta ja halusi nostaa juhlavuoden teemaksi vastuullisuuden. Yhtiö oli tehnyt jo pitkään vastuullisia tekoja, mutta oli nyt uuden edessä: se ei ollut aiemmin viestinyt vastuullisuudesta juurikaan ulospäin.
Pro-tukipiste tukee seksi- ja erotiikka-aloilla toimivia ihmisiä sekä ihmiskaupan uhreja ja puolustaa heidän ihmisoikeuksiaan. Järjestö halusi 30-vuotisjuhlavuotensa kunniaksi kääntää kaikki viestintänsä peruskivet.