Kansainvälinen GRETA-hanke tutkii energiakansalaisuutta, eli sitä miten jokainen meistä voi arjessaan edistää kestäviä energiavalintoja. Koska hanke viestii tärkeästä aiheesta suurelle yleisölle, haluttiin viestintään mukaan iloa ja leikkisyyttä.
Kohtuuhintaiselle vuokra-asumiselle on yhteiskunnassa huutava tarve. Pienituloisille asuntoja vuokraava ja rakentava Y-Säätiö päätti jakaa parhaat oppinsa kansainvälisille seuraajilleen kirjan ja keskustelujen muodossa.
Afrikan taloudellinen ja poliittinen merkitys on yhä suurempi joten hallitus päätti laatia Suomelle Afrikka-strategian. Tuimme ulkoministeriötä strategiatyön viestinnässä ja vastasimme siitä, että suomalaiset asiantuntijat tutkijoista yrityksiin pääsivät vaikuttamaan strategian tavoitteisiin ja toimenpiteisiin.
Millaista on eriarvoisuus nyky-Suomessa, ja millaiset mekanismit tuottavat sitä? Päättäjille ja asiantuntijoille tuottamamme mestarikurssit paketoivat tutkimustietoa helposti ymmärrettävään ja hyödynnettävään muotoon.
Suomen hallitus asetti tavoitteekseen tehdä Suomesta kiertotalouden edelläkävijä. Talousjärjestelmän muutos on kuitenkin niin iso asia, ettei se tapahdu pelkin poliittisin päätöksin. Autoimme ministeriöitä varmistamaan, että vuorovaikutus sidosryhmien kanssa toimii ja että valmistelu saa ansaitsemaansa näkyvyyttä.
Suomi on matkalla kohti hiilineutraaliutta. Kovan tavoitteen saavuttamiseksi tarvitaan tietoa siitä, vähenevätkö päästöt halutulla tahdilla vai eivät. Tiivistimme päästödatan puhuttelevaksi tekstiksi ja kuviksi. Näin viritimme keskustelua sekä eduskunnassa että somessa.
Kosmetiikkayhtiö Lumene täytti 50 vuotta ja halusi nostaa juhlavuoden teemaksi vastuullisuuden. Yhtiö oli tehnyt jo pitkään vastuullisia tekoja, mutta oli nyt uuden edessä: se ei ollut aiemmin viestinyt vastuullisuudesta juurikaan ulospäin.
Pro-tukipiste tukee seksi- ja erotiikka-aloilla toimivia ihmisiä sekä ihmiskaupan uhreja ja puolustaa heidän ihmisoikeuksiaan. Järjestö halusi 30-vuotisjuhlavuotensa kunniaksi kääntää kaikki viestintänsä peruskivet.
Asiantuntijoiden viestintäkoulutus ei tarkoita enää yksittäisiä Twitter-seminaareja, vaan valmennusohjelmia. Viestintätaitojen lisäksi valmennuksessa kasvavat itseluottamus ja uskallus viestiä.
Päijät-Sote kokoaa yhteen Päijät-Hämeen alueen sosiaali- ja terveyspalvelut ja helpottaa palvelujen löytämistä. Olemme kulkeneet Päijät-Soten matkassa alusta saakka strategisena viestinnän kumppanina, tekijänä ja ajattelun apuna.