Tässä ovat Kaskas Median uudet osaajat

Kaskas Media | 5.6.2018

Kaskas Median uusimmat vahvistukset Reetta Rönkä (vas), Karoliina Kinnunen Mohr ja Aurora Airaskorpi tuovat Kaskas Mediaan monipuolista ja uutta osaamista. Kolmikko on aiemmin työskennellyt laajasti erilaisissa viestinnän, journalismin ja markkinoinnin tehtävissä. Vuonna 2013 perustettu Kaskas Media työllistää nyt 15 henkilöä.

 

Aurora Airaskorpi luo Skolar Awardille uusia ulottuvuuksia

Aurora Airaskorpi on aloittanut Kaskas Mediassa johtavana viestintäasiantuntijana ja tiedekilpailu Skolar Awardin vastuullisena johtajana. Skolar Awardin johtotehtävissä Aurora pääsee hyödyntämään monipuolista kokemustaan viestinnän strategisesta suunnittelusta, visuaalisuudesta, henkilöbrändäyksestä sekä mediakonseptien luomisesta.

“Ajattelen asioita aina kokonaisuuksina, oli kyseessä sitten ihminen, organisaatio tai yksittäinen projekti. Kokonaisuuteen voi kuulua tekstiä, kuvaa, grafiikkaa, videota, sometusta tai tapahtumia. Kaikkien viestinnällisten tekojen taustalla on oltava yhtenäinen brändi ja uskottava arvopohja. Skolar Award on brändinä ja konseptina täynnä mahdollisuuksia, koska sen perustana on aito halu tehdä tutkijoiden työ näkyväksi maailmassa. Siksi se on myös vetovoimainen, Aasiassa asti. Tänä vuonna kehitämme hankkeen kansainvälisiä verkostoja entisestään ja rakennamme siltoja tutkimuksen, taiteen ja bisneksen välille. Parasta Skolar Awardin parissa työskentelyssä on se, että saan todella ajatella monialaisesti ja luovasti ja kokeilla rohkeasti uutta.”

Auroran tärkein oppi timanttiseen viestintään: “Jotta viestintä on vaikuttavaa, sen pitää olla oikeasti uskottavaa. Kun suunnittelee laajaa konseptia, ei voi tehdä vain kiillotettua pintaa. Konseptin perustana täytyy olla toimintaa ohjaavia arvoja ja toimintatapoja. Haluan auttaa asiantuntijoita löytämään oman sisäisen timanttinsa, sillä se tekee heidän viestinnästään aitoa, kiinnostavaa ja erottuvaa.”

 

Karoliina Kinnunen Mohr edistää päätöksenteon avoimuutta

Karoliina Kinnunen Mohr tuo Kaskasille hallinnon, päätöksenteon ja politiikan tuntemusta. Hän johtaa Kaskasilla vaikuttamisviestintää, mikä pitää sisällään muun muassa kaikessa päätöksenteossa vaadittavan vuorovaikutuksen suunnittelua, kehittämistä ja kouluttamista. Työssään hän soveltaa usein palvelumuotoilun työkaluja.

“Olen ollut pitkään töissä hallinnossa, ja suuri intohimoni on lainvalmistelun ja päätöksenteon avoimuuden ja osallistumisen edistäminen. Rakastan vaikeita aivopähkinöitä ja monimutkaisten prosessien selkiyttämistä. Pyrin kehittämään keinoja, joiden avulla vuorovaikutuksesta ja sidosryhmäyhteistyöstä tulee mahdollisimman luontevaa, sillä siten ongelmat ratkeavat – oppimalla, kuuntelemalla ja tekemällä yhteistyötä.

Karoliinan tärkein oppi timanttiseen viestintään: “Viime kädessä kaikkein tärkeintä on olla läsnä. Työurallani kohtaamani kriisitilanteet on aina ratkaistu porukalla. Harvoin on tilannetta, jossa positiivinen energia ja rakentava asenne eivät veisi ratkaisua eteenpäin.”

 

Reetta Rönkä murtaa harhaluuloja esiintymisestä

Reetta Rönkä on journalismin ammattilainen, joka on tehnyt monipuolisesti töitä suomalaisella mediakentällä. Viimeksi Reetta on juontanut Yleisradion tiedeohjelma Prisma Studiota ja ollut kirjoittamassa palkittua Hyvän sään aikana -tietokirjaa.

“Olen innoissani siitä, miten voin Kaskasilla jatkaa samaa kuin toimittajana, eli totuuteen pyrkimistä. Tutkimukseen perustuvan tiedon edistäminen ja sen esittäminen selkeässä muodossa on nyt tärkeämpää kuin aikoihin.  Erityisesti haluan auttaa tutkitun tiedon tekemisessä ymmärrettäväksi ja merkitykselliseksi. Tutkijoilta vaaditaan koko ajan enemmän taitoa esitellä omaa tutkimustaan myös suullisesti. Hyvään esiintymiseen liittyy yhä paljon myyttejä, joita haluan murtaa. Tutkijoiden ei tarvitse olla mikkoleppilampia, vaan ennemmin heidän pitää uskaltaa olla asiantuntijoita ja innoissaan omasta työstään.”

Reetan tärkein oppi timanttiseen viestintään: “Esiintyminen alkaa helposti tuntua möröltä, mutta sitä voi helpottaa varsin yksinkertaisilla asioilla. On harhaluulo, että esiintyjiksi joko synnytään tai ei synnytä. Kuten kaikki muutkin taidot, esiintyminen vaatii harjoittelua.”

Selaa lisää