Millaisia muotoilun palveluita tarjoamme?

Muotoilu auttaa organisaatioita saavuttamaan tavoitteensa. Erityisesti haastavina aikoina on tärkeää vahvistaa asiakkaiden ja sidosryhmien sitoutumista organisaatioon ja sen palveluihin. Kun yritys ei kilpaile vain hinnalla tai kun julkisen organisaation täytyy tehostaa toimintaansa, asiakaskokemuksen merkitys kasvaa.

Ratkomme muotoiluajattelun (design thinking) avulla viestintää, tietoa ja prosesseja koskevia ongelmia, joihin ei tunnu löytyvän vastauksia.

Keräämme ymmärrystä monipuolisesti sekä laadullisin että määrällisin menetelmin. Uuden tiedon avulla asiakkaamme tekevät valistuneempia päätöksiä ja voivat keskittyä työssään kannattavuuden ja vaikuttavuuden kannalta olennaisiin asioihin.

Työtavoissamme yhdistyvät inhimillisyys ja journalistinen vainu. Olemme hakoja kysymään, herkkiä havainnoimaan ja hyviä fasilitoimaan. Olemme erikoistuneet etnografisiin haastattelumenetelmiin, yhteiskehittämiseen ja dialogiin muotoilun työkaluina.

Palvelumuotoilun palveluihimme kuuluvat:

  • viestien ja tiedon muotoilu
  • palveluiden, kanavien ja prosessien kehittäminen
  • konseptointi ja testaus
  • organisaation asiakas- ja sidosryhmäymmärryksen vahvistaminen

Mitä olemme tehneet?

Selvitimme, mitä viljelijät ajattelevat ilmastonmuutoksesta, ja testasimme kokeilussa, millainen viestintä auttaa heitä työssään. Maa- ja metsätalousministeriön rahoittaman Yhdessä kokeillen -hankkeen tuloksena syntyivät suositukset vaikuttavaan ja viljelijäöähtöiseen ilmasto- ja ympäristöviestintään.

Autoimme ulkoministeriötä ja Team Finland -kumppaneita tunnistamaan, miksi tieto yksityisen kehitysrahoituksen mahdollisuuksista ei tavoita riittävän hyvin potentiaalisia suomalaisyrityksiä. Rakensimme yritysten palvelupolut ja teimme ehdotuksia kuinka viestiä rahoituksesta yrityslähtöisemmin.

Muotoilimme Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen Pohteen uutta hyvinvoinnin ja terveyden verkkosivukokonaisuutta asiakaslähtöiseksi palvelumuotoilun keinoin. Palvelumutoilutyön tavoitteena oli luoda toimintamalli, palvelupolut ja sisältökonseptit uudelle verkkopalvelulle ja sen viestinnälle, jotka vastaavat alueen asukkaiden tarpeisiin ja arkeen.

Aiheeseen liittyviä näkemyksiämme

Ota yhteyttä