Poikkeustila on Kaskas Median blogisarja, joka tarjoaa luotettavaa tietoa koronaviruspandemian vaikutuksista yhteiskunnan eri osa-alueilla. Me Kaskas Mediassa uskomme tutkittuun tietoon ja yhteiskunnalliseen vuorovaikutukseen. Tuomme mukaan keskusteluun myös […]
Näkemyksiämme
Me Kaskasilla uskomme, että ihmisten välistä vuorovaikutusta vaaditaan oppimiseen, päätöksentekoon ja yhteiseen ymmärryksen synnyttämiseen. Olemme keskustelun, ymmärtämisen ja kuuntelemisen puolestapuhujia. Koronavirus ajoi meidät kuitenkin tilanteeseen, jossa kasvokkaisia […]
Saitko tutkimus- tai kehittämishankkeellesi rahoituksen? Mahtavaa! Tämä kirjoitus on tehty avuksesi. Kerromme, miten hanke- tai projektisuunnitelman pohjalta syntyy hyvä viestintäsuunnitelma. Ajatuksella tehty viestintäsuunnitelma luo rauhan tutkimiselle ja […]
Kuka saa olla asiantuntija? Miten sellaiseksi pätevöidytään? Miten puoskaritkin voivat olla asiantuntijoita? Kaskasin luova johtaja Aurora Airaskorpi kirjoitti kirjan siitä, miten riittävän hyvä määritetään ja mikä työelämässä […]
Sinä kokenut visuaalinen suunnittelija, meillä olisi sinulle paikka! Etsimme Kaskas Median kasvavaan visuaalisen suunnittelun tiimiin vakituista AD:ta nykyisen AD:n perhevapaan ajaksi ja sen yli. AD:n tehtävissä pääset […]
Pitch eli hissipuhe kokoaa tutkimuksen ydinsanoman helposti pureskeltavaksi kokonaisuudeksi. Hyvässä pitchissä on toimiva rakenne, selkeät slidet ja esittäjä, joka on aidosti läsnä kuulijoilleen. Loimme videosarjan, jonka avulla […]
Seksuaalinen häirintä, rahoituksen epätasainen jakautuminen ja naisten vähäinen määrä korkeissa akateemisissa asemissa romuttavat edelleen tutkimusmaailman tasa-arvoa. Lokakuussa epäkohtiin haettiin ratkaisua Helsingissä, kun tutkijat ympäri Eurooppaa kokoontuivat keskustelemaan […]
It’s the Slush week in Helsinki, yay! Lots of startup hype and lasers, but also events where science and research take the stage. Here are our top […]
Olemme Kaskasilla auttaneet monia tutkimus- ja kehityshankkeita niiden viestinnässä. Keräsimme yhteen oppimme siitä, miten rajallisilla resursseilla voidaan viestiä hankkeesta vaikuttavasti. Hanke kuin hanke, ja aikaa ja käsipareja […]
