Olemme Kaskasilla auttaneet monia tutkimus- ja kehityshankkeita niiden viestinnässä. Keräsimme yhteen oppimme siitä, miten rajallisilla resursseilla voidaan viestiä hankkeesta vaikuttavasti. Hanke kuin hanke, ja aikaa ja käsipareja […]
Näkemyksiämme
Kaskas Media etsii tiede- ja asiantuntijaviestinnästä kiinnostunutta harjoittelijaa syksylle 2020. Kevään 2020 harjoittelupaikka on täytetty ja siitä kiinnostuneille ilmoitettu asiasta. Mitä teemme? Kaskas Media on tiede- ja […]
Kaskas Median Maria Ruuska sai hiljattain valtakunnallisen nuorelle yrittäjänaiselle myönnettävän kannustuspalkinnon. Tuomaristo korosti valinnassaan Kaskasin yritystarinaa, selkeää visiota ja hyvin hoidettua taloutta. Millaisilla valinnoilla onnistuimme luomaan kasvuyrityksen niche-markkinalle? […]
Useat tahot valtionhallinnosta tutkimuslaitoksiin haluavat viestiä maataloustuottajille ympäristön kannalta kestävistä toimintatavoista. Sukelsimme vuoden kestäneessä Yhdessä kokeillen -hankkeessa siihen, miten tuottajat haluaisivat heille viestittävän. Kun puhutaan ilmastosta ja […]
Pasi Nokelainen siirtyi ulkoministeriöstä Kaskasiin johtavaksi asiantuntijaksi luotsaamaan vastuullisuusviestinnän liiketoimintaa. Vastuullisuusviestintä on yhä tärkeämpää, kun otetaan huomioon esimerkiksi Suomen tavoite olla hiilineutraali vuoteen 2035 mennessä, sanoo Kaskas […]
Tiedon visualisoinnin suosio kasvaa. Parhaimmillaan infografiikka voi auttaa tuomaan esiin vaikeasti selitettäviä, abstrakteja asioita tai paljastaa piilotettuja rakenteita. Pahimmillaan se on tehokas työkalu ihmisten harhaanjohtamiseen ja väärien […]
Moni asiantuntija kirjoittaa säännöllisesti blogia, artikkeleita ja muita tekstejä. Julkaisuihin käytetty aika ja raha valuvat hukkaan, jos kirjoittaja jää tekstin kanssa yksin, eikä lukija saa lopputuloksesta selkoa. […]
Posteri on juliste, johon tutkija kiteyttää ydinasiat tutkimuksestaan. Uuden tutkimuksen mukaan posterit saavat kuitenkin vain vähän huomiota. Listasimme keinoja, joilla tutkija voi vaikuttaa ja verkostoitua posterin avulla. […]
Tiedeviestinnän taituri Massimiano Bucchi kokee velvollisuudekseen avata tiedemaailmaa ja abstrakteja tieteellisiä aiheita laajalle yleisölle. Hänen uusin teoksensa Kuinka voitetaan Nobelin palkinto toteuttaa Bucchin missiota tarkastelemalla palkinnon historiaa […]