Millaisia yhteiskuntasuhteiden ja vaikuttajaviestinnän palveluita tarjoamme? 

Yhteiskunnallisen vaikuttamisen lähtökohta ovat toimivat yhteydet päättäjiin, mediaan, tutkijoihin ja muihin keskeisiin sidosryhmiin. Jotta vaikuttaminen toimii, sen tulee olla pitkäjänteistä, oikea-aikaista ja tarkasti kohdistettua.

Varmistamme, että asiakkaidemme vaikuttaminen on strategista ja käytössä on huolella harkitut kanavat, keinot ja ajoitus.

Yhteiskuntasuhteiden ja vaikuttajaviestinnän palveluihimme kuuluvat 

  • vaikuttajaviestinnän kartoitukset ja analyysit
  • vaikuttajaviestinnän strategiat ja suunnitelmat
  • sidosryhmä- ja kilpailijakartoitukset 
  • vaikuttajaviestinnän kampanjoiden ja tekojen suunnittelu ja toteutus
  • valmennukset ja sparraukset
  • tutkija yhteiskunnallisena vaikuttajana -valmennukset.

Miksi valita yhteiskuntasuhteiden ja vaikuttajaviestinnän kumppaniksi Kaskas?

Meillä on vuosien kokemus päätöksentekoon vaikuttamisesta tutkitulla tiedolla. Tunnemme syvällisesti lainsäädännön prosessit ja verkostot Suomessa, mikä mahdollistaa oikea-aikaisen ja tehokkaan vaikuttamisen.

Seuraamme aktiivisesti ajankohtaisia lainsäädäntöhankkeita myös muissa asiakkuuksissamme, mikä tuo merkittäviä synergiaetuja ja lisää työmme tehokkuutta.

Mitä olemme tehneet?

Toteutimme Suomen Akatemian strategisen tutkimuksen ohjelmille Vaikuttamisen vuosikellot, eli tietokoosteet ajankohtaisista poliittisista prosesseista EU:ssa, valtakunnallisesti ja kunta- ja aluetasolla. Lisäksi valmensimme ohjelmien tutkijoita viestimään päätöksenteon eri tasoilla.

Toteutimme Energiateollisuus ry:lle Energiavisio 2040 -raportin. Se kuvaa energiateollisuuden merkitystä Suomen taloudelle sekä puhtaan energian roolia kilpailutekijänä ja vihreän kasvun mahdollistajana. Raportti tarjosi konkreettisia askelmerkkejä päätöksenteon tueksi.

Toimimme Helsingin kaupunkiympäristön toimialan strategisena viestintäkumppanina. Laadimme liikenteen päästövähennyskokonaisuuden viestintäsuunnitelman, jossa määriteltiin ydinviestit, tavoitteet, mittarit, kohderyhmät ja tärkeimmät toimenpiteet. Suunnittelimme ja toteutimme tausta- ja esitysmateriaalit poliittisille päättäjille sekä medialle.

Aiheeseen liittyviä näkemyksiämme

KUTSU jouluglögeille 3.12. – Miten liiketoiminnalla voi muokata kulutuskulttuuria?

Lue lisää

Tieto ei riitä, jos emme ymmärrä, herätä ja sanoita tunteita

Lue lisää

Riita poikki ja osallisuutta väliin? Kiista etätyöstä jakaa pomoja ja alaisia, vaikka ei tarvitsisi

Lue lisää

Ota yhteyttä