Aika: Tiistai 28.10. kello 9–9.45
Paikka: Teams
EU:n vihreän siirtymän kuluttajasuojadirektiivi tulee sovellettavaksi Suomessa viimeistään syksyllä 2026. Direktiivi kiristää vastuullisuusviestinnän pelisääntöjä yrityksille: yleiset vastuullisuustermit, tuotteiden ja palveluiden hiilineutraaliusväitteet ja epämääräiset ilmastotavoitteet jäävät historiaan.
Me Kaskasilla selvitimme, miten valmiita Suomen vastuullisimmiksi mielletyt brändit ovat muutokseen. Kävimme läpi Sustainable Brand Index Finlandin TOP 20 listattujen brändien viestintää ja tulokset ovat sekä rohkaisevia että herättäviä. Yksikään brändi ei ollut täysin sääntelynmukainen, mutta hyviä esimerkkejä selkeästä, kiinnostavasta ja faktapohjaisesta viestinnästä löytyi paljon.
Tässä webinaarissa:
- väännämme rautalangasta kiristyvän sääntelyn vaatimukset,
- julkaisemme tuoreen selvityksemme risuineen ja ruusuineen, ja
- annamme käytännön vinkit siihen, miten yrityksesi voi päivittää vastuullisuusviestintänsä sääntelynkestäväksi ja vaikuttavaksi.
Webinaarin puhujina ovat Kaskasin johtava vastuullisuusviestinnän asiantuntija Elina Palkama ja vastuullisuusasiantuntija Liisa Kolehmainen.
Ohjelma
- Tervetulosanat
- Lyhyt lainsäädäntökatsaus: Mikä vihreän siirtymän kuluttajansuojadirektiivi ja miksi sillä on väliä?
- Vihreää vai viherpestyä? Näin viestivät Suomen vastuullisimmiksi mielletyt brändit
- Q&A
Kenelle webinaari sopii?
Viestinnän, markkinoinnin ja vastuullisuuden ammattilaisille ja kaikille, jotka haluavat varmistaa, että heidän organisaationsa viestintä on sekä sääntelynkestävää että vaikuttavaa.


