Tervetuloa maksuttomille jouluglögeille keskustelemaan siitä, miten yritykset voivat edistää kestävämpää kulutuskulttuuria.
Näkemyksiämme
Tiedämme, miten ilmastokriisi hidastuisi, luontokatoa paikattaisiin tai kestävyysmurros toteutuisi. Siksi markkinoinnista tuttu ajatus tunteiden voimasta on olennainen, kun haluamme muuttaa asenteita tai tuupata toimiin.
Viime aikoina on käyty kiivasta keskustelua siitä, pitäisikö etätöistä palata viimein konttoreille vai onko työntekijöiden tahto etäilyyn pomojen tuskailua tärkeämpää. Pomo määrää ja työntekijä tottelee, vai toisin päin? Pitäisikö työpaikoilla sittenkin keskustella enemmän yhdessä siitä, miten ja miksi töitämme teemme?
Kulttuurinen kestävyys nousee vauhdilla ekologisen, taloudellisen ja sosiaalisen kestävyyden rinnalle. Mitä tekemistä kulttuurilla on liiketoiminnan kanssa?
CSRD-raportointi pyyhkii EU:n yli lähivuosina ja muuttaa yritysten vastuullisuusraportointia. Keitä direktiivi koskee, paljonko raportointimuotoon siirtyminen arviolta maksaa ja kuinka yritykset voivat hyötyä velvoitteesta?
Kaskasin hallitus vahvistui syyskuun puolivälissä, kun sen uusina jäseninä aloittivat OP:ssa ESG Leadina työskentelevä Kaarina Saramäki ja Säätiöt ja rahastot ry:n toimitusjohtaja Liisa Suvikumpu.
Kaskas toteutti vuosien 2023 ja 2024 aikana Suomen kestävän kehityksen toimikunnan strategiasta seurannan, jossa tarkasteltiin, miten kestävä kehitys edistyy yhteiskunnan eri alueilla ruokajärjestelmästä terveyteen ja hyvinvointiin.
Euroopan Unionin yritysvastuudirektiivi asettaa suurille yrityksille toimintaraamit esimerkiksi siihen, miten ihmisoikeudet toteutuvat niiden toimitusketjuissa. Lue, miksi direktiivi pitää ottaa tosissaan kaikenkokoisissa yrityksissä.
Vastuullisuusnarratiivin avulla voit luoda kilpailuetua ja edistää kulttuurista muutosta kohti vastuullisuutta. Lue, miten rakennat uskottavan vastuullisuusnarratiivin.