Nomaji maisema-arkkitehdit, 2025
Mistä oli kyse?
Maisema-arkkitehtitoimisto Nomajilla oli tarve kirkastaa markkinointiviestinnän linjauksiaan. Tavoitteena oli vahvistaa yrityksen asemaa ja erottumista asiantuntijana ilmastonmuutokseen sopeutumisen ja luonnon monimuotoisuuden kysymyksissä sekä luoda käytännön työkaluja markkinointi- ja myyntityöhön.
Mitä teimme?
Työ käynnistyi taustakartoituksella, jossa syvennyimme sidosryhmien näkemyksiin ja odotuksiin sekä analysoimme Nomajin viestintää suhteessa alan muihin toimijoihin. Toteutimme puolistrukturoituja haastatteluja eri asiakassegmenteistä ja laadimme benchmarking-analyysin. Lisäksi tarkastelimme Nomajin brändimielikuvaa, viestintäkanavia ja tapoja erottua uusilla asiantuntija-alueilla.
Miten meni?
Työn tuloksena syntyi markkinointiviestinnän linjausdokumentti, joka kokoaa yhteen viestinnän tavoitteet, strategiset painotukset ja toimenpiteet. Dokumentti päivittää ja täydentää aiempaa viestintäsuunnitelmaa tarjoten Nomajin tiimille selkeän työkalun viestinnän ja myynnin arkeen. Linjaukset ohjaavat viestintää kohti asiakaslähtöisempää, vaikuttavampaa ja erottuvampaa kerrontaa sekä tukevat ajatusjohtajuutta ja asiantuntijaviestintää.
”Olen iloinen, että päädyimme valitsemaan kumppaniksi juuri Kaskasin! Prosessi oli selkeä ja oli helppo olla mukana. Keskustelu on ollut olennaisen tärkeää ja moni asia on selkiytynyt ja kirkastunut. Kirjallisesta dokumentista konkreettisena lopputuloksena on hyötyä vielä vuosia eteenpäin.”
– Anni Järvitalo, osakas ja toimitusjohtaja, Nomaji
Kuva: ©Carolina Moinel, Nomaji
Ota yhteyttä
Tarvitseeko organisaatiosi apua viestintästrategian ja markkinointiviestinnän linjausten laatimisessa? Autamme mielellämme, joten ota rohkeasti yhteyttä!


